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PARCO

パルコグループブログ

2015/10/07

第2四半期 「クォータリーレポート」 Q2「Quarterly Report」

10月5日、平成28年2月期第2四半期の決算を発表しました。

 

平成28年2月期 第2四半期 「クォータリーレポート」

 

【連結決算の概要】
都市部での事業拠点の拡大などにより増収
営業利益と経常利益は、第2四半期として、3期連続で過去最高益を更新
■ショッピングセンター事業の㈱パルコでは、昨年11月に開業した福岡パルコ新館が上期全期間稼働したことに加えて3月の福岡パルコ本館増床と名古屋パルコmidiの開業が、増収に寄与。既存店にも相乗効果があった福岡パルコ、名古屋パルコ、および、インバウンド売上もプラスオンになった渋谷パルコ、札幌パルコを中心に、都心型店舗グループが売上を牽引。
■専門店事業の㈱ヌーヴ・エイの拠点の増加、総合空間事業の㈱パルコスペースシステムズの工事受注増が増収に貢献。
■営業利益は、前年同期比+5.5%と増益。当期純利益は、主に千葉パルコ閉店に伴う店舗閉鎖損失により、前年同期比▲5.4%の減益。2016年2月通期予想は、第2四半期の実績を踏まえ、期首予想に対して、売上と当期純利益は微減とし、営業利益と経常利益は上方修正した。

 

【代表執行役社長からのコメント】

当第2四半期決算の特徴は、パルコ基幹店舗の強化と、将来に向けた事業戦略を推進したことです。
昨年11月と今年3月の基幹店舗の拠点増加が増収に貢献しました。また、当期純利益の減益は、商業環境の変化や今後の見通しなどを総合的に勘案して判断した千葉パルコ閉店(2016年11月予定)の決定によるものです。
ショッピングセンター事業のパルコでは、福岡パルコ本館増床によって以前の規模では表現できなかった都市のライフスタイルを福岡パルコ全体で提案しました。名古屋パルコでは、西館に隣接して名古屋パルコmidiを開業し、名古屋パルコエリア全体を活性化しました。
将来に向けた事業戦略としての案件もリリースしました。渋谷パルコ地域では、都市再生特別地区として渋谷の都市計画に貢献する開発計画を現在東京都に提案中です。また、パルコグループとして京都中心部への初めての商業施設開設として、京都ゼロゲート(仮称)の2017年春の開業(予定)を決定しました。そのほか、㈱アパレルウェブと業務・資本提携契約を締結し、今後、国内専門店の事業成長をサポートするICT戦略と、海外事業を見据えた越境ECで連携していきます。ヌーヴ・エイでは、TiCTAC事業の拡大のために、大阪商圏の都市中心部に優良拠点を有する事業者から引き継ぐことで獲得することができました。また、ライフスタイル提案に欠かせない食のテーマに取り組むために飲食事業部を創設し、路面型レストランを出店しました。
パルコグループは、このように新しい時代を先取りした積極的な戦略を進めるとともに、パルコの情報発信力と編集力をさらに強化し、世界中のお客様でにぎわう魅力的な店づくりを続けていきます。今後もパルコにご期待ください。


取締役 兼 代表執行役社長
牧山 浩三

 

第2四半期クォータリーレポート(PDF)はこちらより

ダウンロードしてご覧ください。

http://www.parco.co.jp/ir/library/financial/

 

Quarterly Report

(Consolidated Results FY2015 Q2)

 

【Performance Overview】

Sales grew for the third consecutive second quarter as a result of the expansion of urban group business locations and other factors.
■In the Shopping Complex Business, revenue growth was boosted by the full H1 period operation of FukuokaPARCO New Building, which opened in November last year, and by the opening of the Fukuoka PARCO Main Building extension and Nagoya PARCO midi in March. Sales were driven by the Urban Stores Group, which achievedsynergies between the above new developments and existing stores Fukuoka PARCO and Nagoya PARCO, and whichsaw growth in inbound sales, primarily at Shibuya PARCO and Sapporo PARCO.
■New store openings from NEUVE A CO., LTD. in the Retail Business and increased construction orders for Space Engineering and Management Business PARCO SPACE SYSTEMS CO., LTD. contributed to earnings.
■Operating income increased 5.5%. Net income declined 5.4% compared to the same period of the previous fiscal year mainly due to loss on closure of operations associated with the closure of Chiba PARCO. Based on Q2 results,initial full-year sales and net income forecasts for the fiscal year ending February 29, 2016 have been lowered slightly while forecasts for operating income and ordinary income have been revised upward.

 

【Comments from the President】

The major achievement of the second quarter performance was the strengthening of PARCO’s core stores and progress on business strategies for the future. Revenue was boosted by the expansion of business locations of core stores in November last year and March this year. The decline in net income was the result of the decision to close Chiba PARCO (scheduled for November 2016), which was made in consideration of changes to the commercial environment and outlook.

In the Shopping Complex Business, PARCO introduced urban lifestyle propositions across Fukuoka PARCO as a whole, something which was not possible prior to the Main Building extension because of space restrictions. In addition, the opening of Nagoya PARCO midi adjacent to the West Building enlivened the entire Nagoya PARCO area.
In the second quarter, we announced new projects as part of our business strategies for the future. We are currently proposing an urban development plan to the Tokyo Metropolitan Government for the Shibuya PARCO area as a special urban renaissance district. In addition, we are planning Kyoto ZERO GATE*, PARCO Group’s first shopping complex in central Kyoto, which is scheduled to open in spring 2017. Also in the second quarter, PARCO Group agreed a business and capital alliance with Apparel-Web Inc., and we look forward to collaborating on ICT strategy to support growth of our domestic retail businesses and on cross-border EC in anticipation of overseas business.
With the aim of growing the TiCTAC business, Neuve A Co., Ltd. gained five excellent locations in the center of Osaka’s commercial district through the acquisition of a business operator. PARCO Group also established the Restaurant Business Development Group to promote initiatives under the theme of “dining”, an essential ingredient in our lifestyle propositions, and opened restaurants with direct street access.

Through these initiatives, PARCO Group is pursuing aggressive forward-looking strategies while further strengthening trend communication and store selection and developing attractive stores that put smiles on the faces of customers from all over the world. We ask for the continued understanding and support of our many stakeholders as we move forward.


Kozo Makiyama
President and Representative Executive Officer

 

(The full text can be read in the attached PDF or the PARCO website.)
http://www.parco.co.jp/en/ir/library/financial/

 

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